Werkwijze

werving en selectie vaste banen

Als een opdrachtgever mij benadert voor een vacature dan maak ik een afspraak voor een kennismakingsgesprek bij de opdrachtgever op locatie. Dit om de vacature goed door te nemen en ook de sfeer in het bedrijf, op een afdeling of in een team te proeven. Ook kijk ik naar de locatie van het bedrijf, de werkplek, de bereikbaarheid etc. Deze randvoorwaarden zijn vaak het meest belangrijk voor het vinden van passende kandidaten. Na het gesprek ontvangt opdrachtgever een samenwerkingsvoorstel. Als dit akkoord is start ik de werving & selectie procedure.

 

In eerste instantie selecteer ik o.b.v. het functieprofiel en de informatie uit het intakegesprek, kandidaten uit mijn bestand met wie ik reeds persoonlijk heb kennisgemaakt. Vaak kan ik dan snel schakelen. Mochten hier niet de juiste kandidaten tussen zitten, dan ga ik werven in mijn netwerk en op social media. Met deze kandidaten zal ik dan eerst zelf nog intakegesprekken moeten voeren. Dat kost iets meer tijd.  

Uiteindelijk stel ik (indien mogelijk) maximaal drie geschikte kandidaten voor. De opdrachtgever ontvangt cv’s met een toelichting daarop n.a.v. de gesprekken die ik met de kandidaten heb gehad. In deze toelichting staat ook hun beschikbaarheid en salarisindicatie. In overleg met de opdrachtgever worden kennismakingsgesprekken met de kandidaten ingepland. Ook eventuele vervolggesprekken worden door mij gecoördineerd. Na de gesprekken geef ik een terugkoppeling vanuit de kandidaten. 

 

Als de juiste kandidaat erbij zit, dan kan de opdrachtgever de kandidaat een arbeidsovereenkomst aanbieden. Ik blijf voor beide partijen beschikbaar voor advies en overleg. Pas als de arbeidsovereenkomst getekend is, zal ALtijd bemiddelt een factuur sturen. Na plaatsing houd ik met beide partijen contact om te evalueren en indien gewenst maak ik na circa twee maanden een afspraak voor een evaluatiegesprek op locatie.


Werving en selectie wordt gedaan voor een vast tarief. Dit is een percentage van het bruto jaarsalaris dat met de kandidaat bij indiensttreding wordt overeengekomen. In dit tarief is inbegrepen: 

  • onderzoek naar functie-inhoud en kandidaatsprofiel;
  • (voor)selectie van kandidaten;
  • het volledig informeren van de kandidaten over de vacature;
  • het aan Opdrachtgever voorstellen van geselecteerde kandidaten d.m.v. het sturen van cv's met een toelichting
  • coördinatie van de gesprekken/afspraken;
  • evaluatie van selectiegesprekken tussen Opdrachtgever en kandidaten;
  • afwijzing van niet in aanmerking komende kandidaten;
  • reis- en onkosten van ALtijd bemiddelt (max 150 km);
  • evaluatiegesprek(ken) met Opdrachtgever en kandidaat na plaatsing;
  • (indien nodig) twee coachingsgesprekken (on the job of persoonlijk) met de kandidaat
  • een eenmalige kostenloze herplaatsingsgarantie tot 3 maanden na de datum van indiensttreding.

 Voorwaarden:

  • een exclusiviteitsperiode van 4 weken
  • indien geen exclusiviteit dan geldt een standaard inspanningsvergoeding van € 1.000,- ex btw 

Het basistarief is uit te breiden met een aantal opties zoals:

  • assessment testen
  • taaltesten
  • hulp bij onboarding
  • het maken van een inwerkprogramma voor de kandidaat
  • extra coachingsgesprekken met de kandidaat

Neemt u voor een voorstel op maat gerust contact met mij op. 

Is uw interesse gewekt? Dan kom ik graag bij u langs voor een vacature intakegesprek. Eerst bellen kan natuurlijk ook.

 

Op werving en selectie opdrachten zijn de Algemene Voorwaarden en Bepalingen van ALtijd bemiddelt van toepassing.   

Bemiddeling interim opdrachten

 

De werkwijze is in principe gelijk aan die van de werving & selectie voor een vaste baan met dien verstande dat interim opdrachten vaak met spoed moeten worden ingevuld. Dan kun je met een telefonische of online intake sneller schakelen en kandidaten eerder op gesprek laten gaan. Dit is afhankelijk van de wens/behoefte van de opdrachtgever.

 

Voor de bemiddeling van interim opdrachten betaalt u een uurtarief. Dit tarief is afhankelijk van de inhoud en de duur van de opdracht en het aantal te werken uren per week en wordt door de Opdrachtgever, ALtijd bemiddelt en de interim professional in overleg vastgesteld. Het tarief is exclusief btw en eventuele reis- en onkosten van de interim professional. U ontvangt maandelijks een factuur van ALtijd bemiddelt voor de door de interim professional daadwerkelijke gewerkte uren en gereden kilometers. Voor interim bemiddeling werkt ALtijd bemiddelt met Overeenkomsten van Opdracht. Hierin staat duidelijk vermeld dat het gaat om een tijdelijke opdracht en dat er geen arbeidscontract of loondienst mee gemoeid is.

 

Een interim professional werkt maximaal een jaar via ALtijd bemiddelt bij een opdrachtgever. Mocht de opdrachtgever de interim professional meteen of binnen dat jaar over willen nemen van ALtijd bemiddelt, dan wordt hiervoor een overnamefee berekend. Deze fee is gebaseerd op de werving & selectie voor de opdracht, het aantal te werken of reeds gewerkte uren en de duur van de opdracht.

 

Voorwaarden voor interim bemiddeling:

  • een exclusiviteitsperiode van 2 weken
  • indien geen exclusiviteit dan geldt een standaard inspanningsvergoeding van € 500,- ex btw 

Overige dienstverlening

 

Te denken valt aan advies, troubleshooting op het secretariaat, training/coaching, organisatie van events of interim opdrachten die ik zelf voor u uit kan voeren. Hiervoor krijgt u van mij een op maat gemaakt samenwerkingsvoorstel.

Download
Algemene Voorwaarden en Bepalingen ALtijd bemiddelt
ALGEMENE VOORWAARDEN EN BEPALINGEN.pdf
Adobe Acrobat document 204.3 KB