Events

PERSONAL BRANDING TRAINING 

I AM ALTIJD UNIEK

Creëer je eigen ‘ik’-merk

Interactieve training in 2 sessies van ca. 2,5 uur.


Iedereen heeft unieke kwaliteiten maar hoe krijg je inzicht in wie je bent en waar je voor staat en hoe straal je dit uit?

Binnen een minuut beoordelen mensen elkaar. Of het nu om een sollicitatiegesprek gaat, een ontmoeting op een feestje, een date of een gesprek op straat of op je werk.


Een goede reden dus om te weten wat je uitstraalt en hoe je overkomt. Imago is hoe de ander jou ziet. Dat kan dus heel anders zijn dan wat je wilt uitstralen of denkt uit te stralen.

Astrid Morsink van I AM - Mooi jezelf zijn! en Annick Lieuwen van ALtijd Bemiddelt helpen je om je  imago oftewel je eigen ‘ik’-merk vorm te geven. Tijdens de training ervaar je op een luchtige, positieve manier hoe bijzonder je bent door de ogen van een ander. Dit doen we o.a. door het spelen van het Imagospel en het maken van een moodboard.

Als je gevonden hebt wat jou uniek maakt, dan is het belangrijk om dit overal uit te dragen. Niet alleen in je cv en op je social media, maar in je hele presentatie: je kleding en accessoires, je make-up, in je houding, je mimiek en zelfs met je handdruk. Eigenlijk bij elke keuze die je maakt. Want met een sterk ‘ik’-merk creëer je je eigen merk, markt en mogelijkheden.

Doelgroep
Een ieder die zich hiertoe aangesproken voelt. Vrouwen en mannen die zich zelfverzekerder willen voelen, die de beste versie van zichzelf willen laten zien.


Doel van de training
Je ervan bewust laten worden dat je maar 1x een 1e indruk kunt maken door je meer te leren over je sterke punten en over de punten waarop je je nog kunt of wilt ontwikkelen. We leren je hoe je je  unieke talenten, kwaliteiten en positieve kenmerken zo goed mogelijk naar voren kunt laten komen en daarmee het verschil kunt maken, terwijl je tegelijkertijd toch zo dicht mogelijk bij jezelf blijft.

Dit doen we door jezelf te beschouwen als een merk. Weet wat je uniek maakt en wat je onderscheidt van anderen. Dat is Personal Branding.

 

Jezelf als merk presenteren aan anderen, waarbij je positieve beelden en associaties oproept. Je gebruikt je kennis, ervaring en persoonlijkheid om je te onderscheiden van anderen. Je laat zien wie je bent en waar je voor staat. Daarmee creëer je je eigen merk, markt en mogelijkheden.

  • Vind je kracht(en), hetgeen je uniek maakt en draag deze uit
  • Blijf dichtbij jezelf maar val wel op
  • Leg nadruk op je authenticiteit en je unieke kwaliteiten
  • Alles wat je doet moet bijdragen aan het beeld dat je uit wilt dragen

 

 

 

 

 

Brainstorm met jezelf:

  • Wat maakt jou bijzonder
  • Wat is uniek aan jou
  • Wat kun je
  • Wat wil je voor anderen zijn of betekenen

Bepaal jouw belangrijkste kernwaarden/talenten: bv. eerlijk, doortastend en loyaal. Of meer zakelijk: ICT goeroe of Social Media Master of klantvriendelijke gastvrouw

 

·      Bedenk wat jou uniek maakt en laat je meerwaarde zien

·      Bedenk hoe je wilt dat anderen jou zien (specialisme)

·      Maak een plan: waar sta je voor en wat is je ambitie?

Beschrijf je personal brand:  bv. ‘Betrouwbare Emma boekt snel resultaat’. Draag je merk overal uit en blijf er scherp op. En blijf jezelf ontwikkelen in jouw unieke talenten/kwaliteiten.


Inhoud training

 

Sessie 1
We gaan op zoek naar je kernwaarden en je unieke talenten. En naar je persoonlijkheid en de juiste kleur en stijl om zo je imago te bepalen.

 

Huiswerk na deze sessie:
Een moodboard maken dat jouw ‘ik-merk’ uitdraagt. En de volgende sessie kleding aan te doen of mee te nemen die jouw ‘ik’-merk ondersteunt.

 

Sessie 2
Presentatie van je moodboard en de vertaling van je ‘ik-merk’ in je presentatie, in je cv, op je social media, in je presentatie/sollicitatie outfit etc.


Wij bieden jou een training:

  • met een laagdrempelig karakter: een makkelijke manier om meer over jezelf te weten te komen door positieve feedback van andere deelnemers.
  • op een fijne locatie/in een prettige setting met maximaal 8 deelnemers.
  • gegeven door praktijkgerichte professionals met ervaring in het vakgebied.
  • die interactief is: meedoen, leren, openstaan voor delen.
  • met direct in de praktijk toepasbare tips, adviezen, trucs en handvatten.